۱۳۹۰ بهمن ۲۴, دوشنبه

علی اکبر جوانفکر به‌ شش ماه حبس محکوم شد

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ملیتهای ایران

سه‌شنبه‌ 25/11/1390

گزارش‌ها حاکی از آن است که حکم یکی از پرونده ها در خصوص علی اکبر جوانفکر قطعی شده که بر اساس آن وی به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

به گزارش مهر، غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی در مورد پرونده علی اکبر جوانفکر مدیرمسئول روزنامه ایران گفت: "حکم قطعی صادر و وی به ۶ ماه حبس محکوم شده است."


غلامحسین محسنی اژه ای عصر دوشنبه در بیست و ششمین نشست خبری خود هم‌چنین در خصوص اخبار منتشر شده در خصوص راهپیمایی مردم در روز ۲۵ بهمن گفت: "هر فرد و گروهی بخواهد امنیت و آسایش مردم را برهم بزند قانون جلوی آنها می گیرد. مردم هم دیگر فریب نمی خورند."

وی افزود: "دادستانهای کشور و دادستان تهران حواسشان جمع است و پیش بینیهای لازم را انجام می دهند. دادستان تهران هم اقداماتی را انجام داده است."

محسنی اژه ای در مورد اصلاحات قانون مجازات اسلامی و حذف حکم سنگسار در این قانون گفت: "این قانون اصل ۸۵ است و تنها سه سال به صورت آزمایشی اجرا می شود. وقتی هم تصویب و ابلاغ شد باید به آن عمل کنیم."

وی در پایان مدعی شد: "عده ای که قصد اخلال در روند انتخابات را داشتند شناسایی شدند ولی اینکه قصد قبلی داشتند باید بررسی شود."
منبع : هرانا