۱۳۸۹ اسفند ۱۴, شنبه

حمایت از کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ملیتهای ایران

سالی نیست که در کشور ایران هزاران نفر به جرم سیاسی بازداشت و به جرم فعالیت سیاسی سیاسی محاکمه و گرفتار زندانهای طولانی مدت نشوند. جرم همه این افراد به خاطر دیدگاه وفعالیتهایشان میباشد که در قانون مجازات به عنوان جرم سیاسی معرفی می‏شوند، اما با این حال هنوز نیز در قوانین قضایی جمهوری اسلامی، جرم سیاسی تعریفی مشخص ندارد. دردستگاه قضایی جمهوری اسلامی زندانی سیاسی به معنای حقوقی وجود ندارد و هیچ زندانی سیاسی همچون زندانی سیاسی تعریف نمی‏شود،بلکه جرمهایی مانند محاربه ،اقدام علیه امنیت ملی، اغتشاشگر و ایجاد اختشاش در وضع کشور، جرمهای است که به زندانیان سیاسی نسبت داده می‏شود بدون اینکه تعریفی قضایی برای جرم سیاسی یا زندانی سیاسی در جمهوری اسلامی وجود داشته باشد.
تشکیل کمپینی برای زندانیان سیاسی ملیتهای ایران اقدامی مناسب و درخور می‏باشد و این اقدام مسئولان و سرپرستان این کمپین جای بسی تقدیر است و امیدواریم که بتوانید همواره ندای زندانیان سیاسی را به همه محافل و مجامع بین المللی برسانید.
ما بعنوان کانون پیشوا حمایت و همراهی خودمان را با این گام مقدس و بزرگ کمپین شما اعلام می‏کنیم و اعلام می‏داریم که آماده هر نوع همکاری در راستای حمایت از زندانیان سیاسی هر ملیتی در ایران هستیم.
هیئت اجرایی کانون پیشوا
اوسلو – نروژ
3/6/2011