۱۳۸۹ اسفند ۶, جمعه

اعلام پشتيبانى حزب مردم بلوچستان از "کمپين دفاع از زندانيان سياسى مليتهاى ايران"

در ميان کشورھاى جھان، ايران صاحب بالاترين آمار زندانيان و اعداميان سياسى به نسبت جمعيت خود ميباشد. در ميان مردمان ايران، درمقطع کنونى، آمار اعداميان و زندانيان سياسى متعلق به مليتھاى تحت ستم مضاعف است. نکته قابل توجه اينکه در ميان مليتھاى تحت ستم مضاعف، بالاترين در صد آمار اعداميان و زندانيان سياسى متعلق به ملت بلوچ ساکن در ايران ميباشد.
 چرا؟
پاسخ آن بسيار ساده است۔ بالاترين آمار بيکارى، بيمارى، اعتياد، بيسوادى، مرگ و مير مادران باردار در ايران اسلامى، متعلق به ملت بلوچ است۔ اين آمار نتيجه مستقيم اعمال سياستھاى تبعيضگرانه آشکار ملى و مذھبى دولتھاى حاکم بر ايران در طول سده اخير بر عليه مردم بلوچ ميباشد۔ نگاه حکومتھاى مرکزى ايران بر بلوچستان ھمواره نگاھى نظامى-امنيتى و سياست حاکم به جاى جلب اعتماد مردم  ...
بلوچ در جھت ھمگرائى ھمواره سياستى استوار بر پايه بى اعتمادى و در جھت واگرائى بوده است۔ در چنين شرايطى، طبيعى است که فرزندان آگاه اين ملت تحت ستم مضاعف ھم وسيعاً و بطور گسترده عکس العمل متناسب با عمل حاکمان و آمران ايران استبداد زده نشان دھند. ھم اکنون تعداد جوانان دستگير شده و زندانى بلوچ بيش از گنجايش و ظرفيت زندانھاى رژيم در بلوچستان ميباشد و به ھمين دليل به زندانھا و اعدامگاه ھاى استانھاى مجاور منتقل ميشوند.
دفاع از اين زندانيان که جرمى جز اعتراض به وضعيت ناھنجار حاکم را ندارند وظيفه ھر انسان با وجدان و دموکراتى است که متعھد به دفاع از حقوق انسانھا ميباشد.
حزب مردم بلوچستان دست فعالين در "کمپين دفاع از زندانيان سياسى مليتھاى ايران" را به گرمى ميفشارد و حمايت بيدريغ خود از اين کمپين را اعلام ميدارد.
اھداف بيان شده در اين بيانه اھدافى است که مورد حمايت ھمه آزاديخواھان دموکرات فارغ از وابستگى ھاى حزبى و ايدئولوژيکى و اتنيکى در راستاى دفاع از حقوق انسانھا در ايران ميباشد و اين کمپين ميتواند مبنايى به سوى اتحاد عمل ھمه نيروھاى فعال سياسى و دموکرات ايران در راستاى تشکيل جبھه وسيع دموکراسى خواھى در ايران باشد.
حزب مردم بلوچستان