۱۳۸۹ اسفند ۱۴, شنبه

حمایت کانون کودکان و نوجوانان نرگس از کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ملیت‏های ایران

"آه مادر اگر آزادی برف بود ..... تمام عمر بی سرپناه می‏خفتم"
( این قطعه شعر ادبی یک شاعر عرب است که پدرم آن را با خط بزرگ بر روی دیوار اتاقش آویزان کرده بود. اما اکنون پدرم برای دیدن رؤیای آزادی در تک سلولی‏های انفرادی رژیم جمهوری اسلامی و سقفی کوتاه و دیوارهای کشنده به سر می‏برد. من همه شب خواب آزادی پدرم را می‏بینم و فردا از مادرم می‏پرسم: مادر پدرم کی آزاد می‏شود؟ او هم با روسری خود اشک‏هایش را پاک می‏کند و با بغضی در گلو می‏گوید: خدا بزرگ است.)
پاراگراف بالا متن نامه‏ی دختری نوجوان است که به کانون نرگس فرستاده بود. کانون نرگس کانونی مدافع حقوق کودکان و نوجوانان کردستان ایران است و در برابر پایمال کردن حقوق کودکان خود را مسئول می‏داند. از همین رو به اطلاع از تشکیل کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ملیت‏های ایران، ضروری دانستیم که متن‏نامه و حمایت قاطع خود را از شما عزیزان از طریق این بیانیه به عمل بیاوریم. و شما را مطلع می‏کنیم که حق سرپرست یکی از حقوق اساسی ...
کودکان مندرج در کنوانسیون حقوق کودک است: ماده‏ی 5: دولت‏ها باید حقوق و مسئولیت‏های سرپرست کودک را در ارتباط با رشد و پرورش کودک محترم شمارد. اما متاسفانه هم‏اکنون بخش عمده‏ای از کودکان کرد در کردستان ایران از حق داشتن پدر یا مادر به بهانه‏ی تهدید علیه‏ی امنیت ملی و مجموعه‏ای از بهانه‏های واهی و بی‏اساس بی‏بهره‏اند و این هم سمتی نامشروع در قبال کودکان کرد در کردستان ایران است که از مهر پدر یا مادر خود محروم شده‏اند و سرپرست‏های آنها در زندان‏های وحشتناک رژیم خواب کودکان خود را می‏بینند و کودکان آنها محروم از هر آغوش پدر یا مادر خود در خواب التماس محبت می‏کنند.
ما به عنوان کانون کودکان و نوجوانان نرگس، سوای اعتراض به دستگیری، شکنجه و اعدام‏های بی‏رویه‏ی فعالان حقوق بشر، زندانیان سیاسی و مدنی، از کمپین شما خواستاریم در راه افشای اطلاعات دقیق از وضعیت زندانیان موجود در ایران با حمایت همه‏جانبه‏ی نهادهای مدافع حقوق بشر در سطح جهانی، همه‏ی توان خود را به کار گیرد و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکنید. در پایان یک بار دیگر حمایت قاطع خود را از شما به عمل می‏آوریم و آماده هر گونه همکاری در این رابطه هستیم به خصوص در مورد کودکان و نوجوانان زندانی.
با سپاس
هیئت مدیره کانون نرگس
14/12/1389