۱۳۸۹ اسفند ۵, پنجشنبه

اعلامیه‏ی حمایت از کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ملیتهای ایران

کلیه ی قوانین جهانی مربوط به حقوق بشر، فعالیت های سیاسی و مدنی را به عنوان حق مشروع و سلب نشدنی هر فرد در جامعه‏ی بشری قلمداد کرده‏اند. حق و حقوقی که در ایران تحت استیلای رژیم جمهوری اسلامی از هر فردی که دارای عقیده و مرام خاص خود اما در تعارض با مبانی فکری این سیستم باشد، منع شده است. این در حالیست که این حق و حقوق از حقوق پایه‏ای هر فرد در جامعه محسوب می شوند و هیچ گروه و حکومتی نباید آنها را پایمال کند. اما حکومت ایران در طول بیش از سه دهه از عمرخود، به منظور تدوام خود از هر ابزاری جهت سرکوب مخالفین بهره جسته و به بدترین نحوه ی ممکن هر نوع عقیده‏ی مخالف و فعالیت سیاسی، مدنی، فرهنگی و... را به بهانه‏های واهی همچون ارتباط با ضد انقلاب، جاسوسی برای بیگانگان، براندازی نرم، جدائی طلبی، اقدام علیه امنیت ملی و...، سرکوب نموده است. در این میان نیز دستگیری، شکنجه، تبعید و حتی اعدام فعالین معمول ترین راه‏هایی بوده اند که حکومت برای نیل به اهداف خود به آنها متوسل شده است. مبنی بر این سیاست، هم اکنون شمار  ...
زیادی از شهروندان ایرانی اعم از کرد، ترک، بلوچ، فارس، عرب و... در زندان های جمهوری اسلامی مورد آزار و شکنجه قرار گرفته و حتی شماری به اعدام محکوم شده اند.
در این راستا به منظور از میان برداشتن جرم سیاسی، زندانی سیاسی، شکنجه برای اهداف سیاسی، اعدام سیاسی و ممنوعیت فعالیت سیاسی، اتحادیه ی جوانان دمکرات کردستان ایران حمایت خود را از "کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ملیتهای ایران"، که موجودیت خود را 1 اسفند 1389 اعلام نمود، ابراز می دارد و از همه ی اعضاء و هواداران خود ـ در هر جائی که زندگی می کنند ـ  می خواهد از این کمپین و اهداف آن پشتیبانی کنند.
هیئت اجرائی
اتحادیه ی جوانان دمکرات کردستان ایران
5 اسفند 1389
24 فوریه 2011