۱۳۸۹ اسفند ۲۰, جمعه

اعمال فشار بر راضیه نشاط، زندانی سیاسی محبوس در بند ۲۰۹

گزارش ها حاکی از اعمال فشار بر یک زندانی سیاسی زن، به نام راضیه(پری) نشاط در بند ۲۰۹ زندان اوین است.
راضیه (پری) نشاط، از اعضای انجمن همبستگی فعالان تبعیدی در ترکیه است که بعد از دستگیری اش در تاریخ ۸ دی در مسیر بازگشت به ترکیه از داخل اتوبوس، به زندان اوین منتقل شده است.
وبسایت تحول سبز در گزارشی که از زندانیان زن بند ۲۰۹ منتشر نموده آورده است که خانم نشاط در طی این مدت به شدت تحت فشار روحی روانی بوده و بازجوهای وزارت اطلاعات اتهامات واهی به وی منتسب نموده اند.
این گزارش حاکی از آن است که خانم نشاط همچنان تحت بازجویی های مداوم و طولانی مدت قرار دارد.
گفتنی ست، انجمن همبستگی فعالان تبعیدی در ترکیه تاکنون واکنشی به این موضوع نشان نداده، این بی خبری و عدم پیگیری شرایط این زندانی باعث افزایش فشارها و وخیم تر شدن شرایط وی شده است.
هم چنین حکیمه شکری ۴۰ ساله، از مادران عزادار، یکی دیگر از کسانی هست که مدتی را در سلول های بند ۲۰۹ سپری کرده او که در تاریخ ۱۴ آذر در بهشت زهرا همراه با تعدادی دیگر از مادران عزادار دستگیر شده بود، علی رغم آزادی سایر افراد تا چند روز گذشته دربند ۲۰۹ به سر می برد. او نیز پس از هفته ها بلاتکلیفی در ۱۱ اسفند با سپرده وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده است.
این گزارش می افزاید، تعدادی از شهروندان عادی که در ۲۵ بهمن دستگیر شده اند به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده اند که برخی از آنان در حین دستگیری و انتقال به زندان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و با ضربات شوکر دچار سوختگی شده اند و در شرایط دشواری به سر می برند

منبع: هرانا.