۱۳۸۹ اسفند ۱۶, دوشنبه

افشین اسانلو، برادر منصور اسانلو بازداشت شده است

دوشنبه، 16 اسفند 1389
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ملیتهای ایران
افشین اسانلو، برادر منصور اسانلو، رئیس زندانی هیئت مدیرهٔ سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران و حومه از اول آذرماه سال جاری توسط ماموران امنیتی ناپدید شده است.
این در حالیست که همکاران وی گفته اند وی توسط چند تن از ماموران لباس شخصی در ترمینال جنوب بازداشت شده است.
مادر افشین اسانلو در گفتگو با تلوزیون صدای آمریکا ضمن تایید این خبر گفته است که وی در ترمینال جنوب و هنگامی که قصد گرفتن دفترچهٔ اتوبوس جهت حرکت را داشته، دستگیر شده است.
وی تاکید کرد که فرزند کوچکش هیچ گونه فعالیت سندیکایی و یا سیاسی نداشته و در رابطه با یک تصادف بازداشت شده است.
این در حالیست که وی در طی این مدت تنها موفق به برقراری یک تماس تلفنی کوتاه با خانوادهٔ خود شده که در ان نیز موفق به اعلام محل نگهداری خود نشده است.
خانم گلگزی از سرنوشت فرزند کوچترش، افشین اسانلو، ابراز نگرانی کرد و گفت: من باید لااقل بدانم کدام بند نگهش می دارند. اما من حتی نمی دانم برای پیگیری وضعیتش به کجا مراجعه کنم.
این در حالیست که خانوادهٔ منصور اسانلو عموما و عروس وی خصوصا، بار‌ها مورد آزار و اذیت نیروهای امنیتی جهت تحت فشار گذاشتن این فعال کارگری، قرار گرفته‌اند.
هم چنین مادر این زندانی سیاسی در ادامه در مورد وضعیت منصور اسانلو می گوید چندی پیش که وی در بیمارستان بستری شده بود، اجازهٔ حتی دقیقه‌ای ملاقات در بیمارستان به وی را نداده‌اند.  فاطمه گلگزی در ادامه گفت که ماموران در حالی که پسرم نیمه هوش بود جلوس چشمان من به آن دستبند و پابند زدند، و حتی مامورانی که مراقب وی بودند دست من را گرفته و محکم کشیدند.